De twee grootste Front-end Development trends in 2020

Gepubliceerd: 3 december 2019

Christiaan Bakker

Stagiair development

De afgelopen jaren is er een hoop gebeurd op het gebied van Front-End development. De meest opmerkelijke zijn de verschuiving naar Front-End Frameworks, progressieve webapplicaties en Component Based Development. Alle drie de ontwikkelingen worden volop gebruikt binnen Create. Zo werken wij met het Front-End Framework React en worden er met React progressieve webapplicaties gemaakt. Om als bedrijf op de hoogte te blijven van de nieuwst ontwikkelingen zijn hier twee opkomende trends die in 2020 een groot verschil gaan maken.

Trend 1: Bit Componenten isoleren, hergebruik en samenstellen

Om als developer niet steeds hetzelfde onderdeel te hoeven maken bij verschillende projecten en applicaties is de Git extensie Bit in het leven geroepen. Met Bit kun je zelfgebouwde componenten uploaden naar Bit’s hub. Vervolgens kunnen developers uit jouw team of andere teams deze componenten gebruiken als bouwblokken door ze via NPM of Yarn op te halen uit de Bit’s hub.

Frontend Trends 2020
Bit Componenten

Op deze manier wordt code herbruikbaar en gaat er geen tijd verloren in het herschrijven van componenten die al gemaakt zijn. Op de site van Bit is er van alles beschikbaar om componenten te delen en er samen aan te werken. Zo is er een goede zoekmachine aanwezig en kun je direct zien hoe componenten werken met de ingebouwde playground. Zo kan die developer zien wat het component doet en of het nuttig zal zijn voor zijn of haar use case. Bit is makkelijk te gebruiken met behulp van NPM of Yarn en is goed schaalbaar naar grotere projecten. Bij Create zou Bit een goede toevoeging zijn aan de workflow omdat er meerdere teams aan verschillende applicaties werken en Bit ervoor kan zorgen dat er meer overzicht en consistentie komt in de gebruikte componenten. Share reusable code components as a team · Bit: https://bit.dev

Trend 2: Chatbots en klantondersteuning

De implementatie en het gebruik van chatbots is in de laatste jaren flink gestegen. In 2019 geven 48% van de consumenten aan dat ze liever een live chatbot gebruiken dan email of telefonisch contact. (HubSpot Inc., 2017 https://insights.ubisend.com/2017-chatbot-report ) Dit geeft wel aan dat Chatbots en live chat een belangrijk medium zijn voor klant contact en ondersteuning.

Chatbots
Figure - Chatbots

Chatbots zijn nuttig voor verschillende doeleinden. Zo kunnen ze gebruikt worden voor vragen over de werking en gebruik van een website. Dit verhoogt de interactie met het medium omdat klanten gemakkelijker gebruik kunnen maken van de website. Ook is een Chatbot te gebruiken als informatiebron voor diensten en producten die geleverd worden op een website. Het voordeel is dat het werk en tijd verminderd voor medewerkers van een webshop of dienstverlening. Tevens kunnen klanten de Chatbot ten alle tijden kunnen raadplegen en niet afhankelijk zijn van openingstijden om antwoord te krijgen op vragen. Voor Create zou een Chatbot een verrijking zijn voor de eigen website en de ontwikkelde applicaties. Zo zou het stageplatform TalentZ baat kunnen hebben bij een Chatbot als Chat Butler die klanten verwelkomt wanneer er geen servicemedewerkers aanwezig zijn. Chat Butler kan simpele vragen over het platform beantwoorden, klantvragen verzamelen en servicemedewerkers oproepen om zich bij de chat aan te sluiten.

Stay tuned

De twee genoemde trends zijn natuurlijk niet de enige ontwikkelingen op het gebied van Front-end Development. Maar naar mijn mening wel twee interessante en impact volle trends die Create en andere bedrijven goed kunnen gebruiken. Hou bovendien create.nl/blogs in de gaten voor de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van online applicaties.

Opmerkingen

Er zijn momenteel nog geen opmerkingen geplaatst onder deze blog.
Wil jij als eerste een bericht achter laten?

Laat een bericht achter
Aantal tekens:0 / 500

Beveiligd met reCAPTCHA.PrivacyVoorwaarden